MediVR
- Masteroppgave
Informasjon
I samarbeid med pre-hospitale tjenester i Agder og Sørlandet Sykehus, utviklet jeg en virtuell treningssimulator. Treningen er scenariobasert og fokuserer på systematikken i ABCDE-prosedyren, rettet mot ambulansepersonell.
Dynamiske faktorer som vær,vind, tid på døgnet, trafikk og audio påvirker gjennomføringen. Prosjektet spisser seg inn på dette området, og har som mål å se på hvordan disse faktorene kan optimalisere oppslukning og ikke overbelaste spillerens kognitive ressurser.
Teknologi / Teori
MediVR utvikles i Unity og med all scripting i C#. Gjennom utvikling har MediVR vært testet og utviklet for Oculus Quest 2 og 3.
Teorier som Cognitive Load Theory og Experiential Learning er teorier som anses som høyst relevant og vil bli fokusert på gjennom oppgaven.
Virtual reality
c#
Unity
scaffolding
motivation
retention
Informasjon
I samarbeid med pre-hospitale tjenester i Agder og Sørlandet Sykehus, utviklet jeg en virtuell treningssimulator. Treningen er scenariobasert og fokuserer på systematikken i ABCDE-prosedyren, rettet mot ambulansepersonell.
Dynamiske faktorer som vær, tid på døgnet, trafikk og audio påvirker gjennomføringen. Prosjektet spisser seg inn på dette området, og har som mål å se på hvordan disse faktorene kan optimalisere oppslukning og ikke overbelaste spillerens kognitive ressurser.
Teori / Teknologi
MediVR ble utviklet i Unity og med all scripting i C#. Gjennom utvikling har MediVR vært testet og utviklet for Oculus Quest 2 og 3.
Teorier som Cognitive Load Theory og Experiential Learning er teorier som anses som høyst relevant og er fokusert på gjennom oppgaven.