What happened to Lilly, er et skrekkspill utviklet i spillmotoren Unity. Man spiller som faren, James, som våkner opp til at datteren er forsvunnet.
Spillet er over et større område, med tilhørende låver, nøst, hus og flere andre steder spilleren kan besøke for å finne spor etter datteren.
Unity er brukt som spillmotor i dette prosjektet, og med fokus på audio og grafikk, skaper det en oppslukende atmosfære.
Spillet er utviklet for Virtual Reality, og er testet mot Oculus Quest 2 og 3.
For å optimalisere spillet, er occlusion culling brukt, alle objekter som ikke krever animasjon er satt til static og billboarding er anvendt.
Alle scripting og programmering er skrevet gjennom programmeringsspråket C#.
Spillet tar i bruk XR interaction toolkit SDK, for å best mulig skape interaksjoner mellom spiller og omgivelser.
Unity er spillmotoren valgt for å utvikle dette prosjektet. Utvidelsespakker som ble brukt for å utvikle spillet:
For å utvikle og gi logikk til spillet er programmeringsspråket C# brukt. Herunder er det utviklet nøkkelsystem, kollisjoner mellom spiller og diverse objekter og videoopptak i sanntid gjennom overvåkningskameraer.
I Catharsis spiller man som en student, som bor på en hybel i en studentblokk midt i skogen. Man er alene i studentblokken, og må løse forskjellige oppgaver for å kunne unnslippe skapningen som ønsker å komme seg inn i bygget.
Med et stort fokus på audio, dynamikk og estetikk, oppnår spillet en høy grad av oppslukning. Catharsis har i tillegg flere mulige endinger.
Vaktmesteren i bygget er ingen sted å finne, eller er han?
A Car Game er et spill utviklet for Android , og er bruker Augmented Reality for å plassere en bil, hvor man kan kjøre og interagere med andre objekter.
Med en joystick, kan spilleren bruke sin tommel for å navigere bilen gjennom forskjellige hindre for å nå frem til de forskjellige skattekistene.
Unity er anvendt for å utvikle dette prosjektet, alle assets er hentet fra Unity Store og er dermed ikke modellert selv.
For å utvikle logikk til spillet, er C# brukt. Herunder er programmering brukt til å sjekke kollisjoner med objekter, om spilleren beveger seg ut av flater generert av plane detection algoritme, oppretting av poengsystem og viderekoblong til grensesnitt.
ARCore SDK er anvendt for å utvikle dette prosjektet.
JEG ER ÅPEN FOR FREELANCE
COPYRIGHT © SAVERAS 2024